Quit all other things, desire One Thing

Miriam Blog

Afbeeldingsresultaat voor one thing

Persoonlijke noot

Zoals elk jaar kijk ik uit naar de zomervakantie om even van alles los te zijn en tijd te nemen voor dingen waar ik anders niet zo snel aan toe kom, zoals golfen bijvoorbeeld J Dit jaar zag ik ook weer enorm uit naar mijn vakantie en ik vraag God de laatste jaren wat Hij voor mij heeft klaar liggen in deze periode. En ik had het idee dat Hij zij dat Hij intiemer met mij wilde wandelen en meer bekend wilde maken met Zijn kracht. Ik dacht YES dat is ook wat ik wil!! Ik had allemaal ideeen hoe ik dit ging invullen met het lezen van Zijn woord, wandelingen maken en veel luisteren naar Zijn stem. Twee weken later zit ik aardig gefrustreerd op mijn bank en is er naar mijn idee weinig van terecht gekomen. Mijn wandelingen waarin ik normaal God veel hoor spreken waren droog en traag, Zijn woord lezen had ik helemaal geen zin in en ik ging alweer snel over tot het doen van andere dingen. Ik vroeg Heer; Hoe werkt dit? Ik wil zo graag dieper en intiemer met u! Weinig antwoord en ik merkte een toenemende onrust in mijzelf. Ik voelde jaloezie omhoog komen naar mensen waar het wel goed mee leek te gaan, ik voelde mij onzeker worden in mijn man zijn voor Laura en voelde mij ook niet meer zo geliefd door God. Ondertussen ben ik een boek aan het lezen wat ik als laatste heb opgehaald bij een vriend voordat ik op vakantie ging: Naar Gods hart van Mike Bickle. En de Heilige Geest werkt duidelijk door dit boek heen en legt bloot dat ik moeite heb met dit seizoen van rust. Ik hoorde mezelf al een paar keer zeggen dat ik liever weer ging werken en dat alles weer ging starten ook al was ik toch echt wel toe aan rust, een beetje tegenstrijdig dus ;-). En De Heilige Geest sprak tot mij; Joel deze tijd is voor mij, wil je jouw werk, opleiding en jeugdwerk loslaten en je opnieuw volledig aan Mij geven. Wil je dat wat je uit deze dingen heel het seizoen hebt gehaald en hebt gegeven loslaten en wil je jezelf volledig aan mij geven? Zodat je mag gaan merken dat Ik meer dan genoeg ben, dat er niets beters is dan Mij te kennen! Dat Ik je voldoening ben en de Gever van Leven! Het enige antwoord wat ik kon geven was: Ja Heer, U bent mij meer dan genoeg! Vergeef mij dat ik bewust of onbewust waardering en voldoening zoek in de dingen die ik doe. Ik wil mijn identiteit niet laten bepalen door wat ik doe maar door wie ik ben. En ik ben Uw kind, U bent mijn Vader en ik wil leren en genieten om dichter, intiemer, dieper met U te zijn en nog meer en opnieuw te ervaren dat U de enige bent die mijn hart vervullen kan en werkelijke waardering, liefde en voldoening kan geven.

Koninkrijk draait om de Koning

Misschien is dit herkenbaar voor je of helemaal niet en leef je altijd uit wie je bent als kind van God. Te gek, blijf daar lekker en ga vooral daar niet weg J!! Ik merk zelf dat er seizoenen zijn waarin ik weer stilgezet wordt en de Heilige Geest mij soms een beetje laat rommelen en worstelen met alles en iedereen en vooral met mezelf. Maar dat Hij mij altijd weer laat komen op het punt waarin ik opnieuw mag ontdekken dat God mijn alles is. Mijn ‘One thing’ wat meer dan genoeg is voor mij en waaruit alles verder stroomt.

De bijbel spreekt erover dat we eerst het Koninkrijk van God mogen zoeken en de rest zal u gegeven worden (Matheus 6:31-33). Het koninkrijk van God gaat in eerste instantie niet over kracht, over de gaven of al het andere waar het Koninkrijk voor staat maar het gaat erom dat je de Koning leert kennen. En vanuit dat kennen gaat alles stromen: liefde voor jezelf, voor God, voor anderen, kracht, genezing, gaven, voorspoed, volharding, trouw, zelfbeheersing, blijdschap, vrede en ga zo maar door. Dit alles stroomt vanuit het kennen van God. Als we dit loskoppelen van het kennen van God dan gaan we op zoek naar de uitingen, de output die God wilt geven en dat gaat op den duur altijd frustreren en droog lopen.

Paulus zegt dit zo mooi in Filipenzen 3: 7-8 en vers 10: Maar wat voor mij winst was, ben ik omwille van Christus als verlies gaan beschouwen. Sterker nog, alles beschouw ik als verlies. Het kennen van Christus Jezus, mijn Heer overtreft immers alles! Omwille van hem heb ik alles prijsgegeven; ik heb alles als afval weggegooid. Ik wilde Christus winnen… Ik wil Christus kennen en de kracht van Zijn opstanding ervaren en aan Hem gelijk worden in zijn dood.

De wereld op z’n kop

Als je jouw focus zet op het kennen van God dan leer je Zijn hart kennen, dat waar Hij warm voor loopt, hoe Hij dingen beleeft en ervaart en dan worden Zijn verlangens jouw verlangens en dan ga je die uitspreken in gebed en zal je zien dat Hij continu zijn woorden en verlangens gaat bevestigen door jou heen! WOW dat is krachtig!! Dat brengt een werkelijke shift in onze omgeving! Dat is waar ik naar verlang 🙂

Ik wil een persoon zijn naar Gods hart, zoals God dit zei over David. En hoe we dit ook terugzien in het leven van Abraham, Paulus en Maria van Bethanië en zoveel andere figuren in de bijbel. Ik wil een persoon zijn die God door en door kent en gekend is door God zelf. En ik ben op weg en dank God voor Zijn woord, voor de Heilige Geest, goede boeken en goede mensen om mij heen die mij steeds weer wijzen op dat ene ding waar alles omdraait: het kennen van God!

Whats up 🙂

Hoe staat het met jou? Wat bepaalt jouw identiteit? Dat wat je doet of niet doet? Dat wat je aan hebt of de nieuwe dingen die je steeds weer kan kopen? De reizen die je kan maken? Je werk? Je rol in de kerk of in je gezin of hoe goed je in je sport bent? Iemand zei eens: de vervolging van christenen in het westen is niet direct dat ze geslagen worden of vervolgd omdat ze christen zijn maar dat er zoveel op ze af komt, zoveel vrijheid hebben om van alles te kunnen zijn en dat er teveel keuzes zijn en we versplinterd zijn in onze aandacht. Het houdt ons tegen om mensen van ‘one thing’ te kunnen zijn. Herken je hierin iets in? Vind je het een uitdaging om een persoon van ‘one thing’ te kunnen zijn omdat zoveel andere dingen ook om aandacht lijken te schreeuwen? Wees gerust: God wil ons ontmoeten op de plek waar we nu zijn en ons prikkelen en uitnodigen om personen van ‘one thing’ te worden. God heeft ons wel zelf de wil gegeven om verantwoording te nemen voor onze keuzes zodat jij en ik zelf kiezen om in te gaan op zijn uitnodiging! De beste uitnodiging die jij en ik ooit zullen krijgen 🙂 En het goede nieuws is dat deze uitnodiging niet 1 keer wordt verstuurd maar tig keer 🙂

Bless Joel

 

Voor als je tijd over hebt:

Boekentip: Naar Gods hart van Mike Bickle

 

 

MiriamQuit all other things, desire One Thing